بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبه شورای شهر تهران از امروز یکم اردیبهشت ماه 1404 افزایش یافت.
خبرگزاری مهر، گروه جامعه: در تاریخ 21 اسفند 1403، شورای شهر تهران با تصویب افزایش 36.8 درصدی نرخ کرایه تاکسی ها برای سال 1404 موافقت کرد. این افزایش بر اساس نرخ تورم رسمی اعلام شده از سوی دولت و به منظور پوشش هزینه های فزاینده رانندگان تاکسی، به تصویب رسید.
علاوه بر این، شهرداری تهران در نظر دارد سامانه هوشمند برخطی را راه اندازی کند که نرخ کرایه تاکسی را بر اساس شرایط ترافیکی و جوی تعدیل می کند. این سامانه پیش بینی می کند که در ساعات کم ترافیک، کرایه ها تا 50 درصد کاهش و در ساعات پرترافیک یا شرایط جوی نامناسب، تا 50 درصد افزایش یابد. این تغییرات به منظور افزایش رضایت مسافران و رانندگان و بهبود مدیریت حمل ونقل عمومی در پایتخت است.
در ساعات اوج ترافیک، شرایط جوی نامناسب یا شبانه، نرخ کرایه تاکسی ها تا 50 درصد افزایش خواهد یافت. این اقدام با هدف تشویق رانندگان به ارائه خدمات در شرایط خاص و کاهش معطلی مسافران در این زمان ها صورت می گیرد.
این تغییرات در نرخ کرایه تاکسی ها، به ویژه در ساعات اوج ترافیک و شرایط جوی نامناسب، تأثیر قابل توجهی بر هزینه های حمل ونقل شهری خواهد داشت. بنابراین، مسافران و رانندگان باید از این تغییرات آگاه باشند تا برنامه ریزی بهتری برای سفرهای خود داشته باشند. این نرخ گذاری هوشمند توسط نرم افزار انجام می شود و رانندگان نقشی در تعیین آن ندارند.
همچنین طبق مصوبه شورای شهر تهران نرخ بلیت های مبلغ دار مترو نیز از امروز اول اردیبهشت ماه 25 درصد افزایش پیدا کرد است، البته در خط پرند، به دلیل نیاز به همسان سازی، 11 درصد از افزایش نرخ بلیت کاسته شده است تا توازن بین نرخ های بلیت و همسان سازی سایر خطوط برقرار شود.
نرخ بلیت اتوبوس های بی آرتی نیز به سال گذشته 25 درصد و در اتوبوس های عادی 36.8 درصد افزایش پیدا کرده است. بنابراین بهای بلیت اتوبوس های بی آرتی در سال جاری 2 هزار و 750 تومان و بهای بلیت اتوبوس های عادی 3 هزار تومان است. البته شهروندان تهرانی دقت داشته باشند که در صورت خرابی دستگاه بلیت خوان نیز شهروندان نباید پول نقد پرداخت کنند.
نرخ کرایه تاکسی تهران بر اساس زمان سفر و شاخص های جدید تعیین شد
شادی مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به قیمت گذاری نرخ کرایه های جدید اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از بزرگترین دغدغه و درخواست شهروندان و تاکسیرانان ارتقای سطح خدمات به ویژه در شرایط خاص مثل ساعات اوج ترافیک بوده است؛ بنابراین شهرداری تهران با ایجاد نوآوری در لایحه نرخ کرایه سال جاری اقدام به تدوین ضابطه اجرایی این موضوع کرد که مورد پذیرش شورای اسلامی شهر تهران واقع شد. بر این اساس، شاخص های متغیر مؤثر بر نرخ کرایه و زمان سفر احصاء و توسط شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد؛ همچنین اعمال شاخص های مورد اشاره از طریق سامانه هوشمند تاکسیرانی است.
وی مطرح کرد: همچنین در مصوبه نرخ کرایه سال جاری، ارقام بهای خدمات مأخوذه از تاکسیرانان با کمترین افزایش نسبت به نرخ بهای خدمات سال گذشته تعیین شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه تاکسی های تهران خدماتی را از شهرداری تهران همچون طرح ترافیک و بیمه تکمیلی دریافت می کنند، یادآور شد: 30 هزار راننده تاکسی در اپلیکیشن هایی فعالیت می کنند که زیر نظر تاکسیرانی نیست و به همین دلیل سامانه برخط تاکسیرانی راه اندازی شد. در فاز اول بنا بر این شد که مدت زمان سفر در محاسبه نرخ کرایه مؤثر باشد.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به ضرورت ساماندهی شرکت های خصوصی حمل و نقل مسافر درون شهری توسط شهرداری در ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، ماده 17 آئین نامه اجرایی قانون مذکور و ضوابط ابلاغی از سوی وزارت کشور به استانداری های کل کشور موضوع ماده 18 آئین نامه مورد اشاره، شورای اسلامی شهر تهران سازمان تاکسیرانی را مکلف به صدور پروانه برای شرکت های مذکور کرد. بنابراین هرگونه ارائه خدمات این قبیل شرکت ها بدون مجوز شهرداری تهران تخلف محسوب می شود.
{{name}}
{{content}}